طبق آمار، 44 درصد از خانواده های آمریکایی یک سگ و 35 درصد حداقل یک گربه دارند. البته این آمار هنوز شامل میلیون ها پرنده، پستاندار کوچک، خزندگان و ماهی هایی که در خانه هستند نمی شود. چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​این حیوانات اکنون بخشی از خانواده و زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان هستند. به همین دلیل، فناوری های مدرن در تلاش هستند تا زندگی راحت تری را برای حیوانات خانگی و صاحبان آنها فراهم کنند. در این مقاله با ویژگی های خانه هوشمند برای حیوانات خانگی آشنا می شوید.

در دنیای هوشمند امروزی، محصولات متنوعی وجود دارد که خانه و سبک زندگی ما را هوشمندتر می کند. بزرگسالان، کودکان و سالمندان می توانند از این امکانات برای زندگی راحت تری استفاده کنند. اما آیا چیزی جز موجودات زنده در خانه شما وجود دارد؟

جالب است بدانید که برای دوستان نمکی و هم اتاقی عزیزمان یعنی سگ، گربه یا هر موجود دوست داشتنی دیگری که با شما زندگی می کند، محصولات هوشمندی نیز وجود دارد که آسایش و راحتی را برای این عزیزان فراهم می کند. با این مقاله، شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید زندگی حیوانات خانگی خود را نیز هوشمندتر کنید!

امکانات خانه هوشمند حیوانات

  • نظارت کامل بر حیوانات خانگی
  • امنیت برای حیوانات خانگی و افراد خانه
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • ایجاد فضایی مناسب و راحت
  • نظافت و بهداشت مناسب

ظرف غذای هوشمند سگ و گربه

مسلما اگر حیوان خانگی دارید می‌دانید که حفظ یک رژیم غذایی سالم برای آنها بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این که باید رژیم غذایی حیوانات تنوع کافی داشته باشد، باید بر اساس دوره‌های زمانی مشخصی در طول روز به حیوانات غذا بدهید.

دقیقا مانند انسانها که در طول روز وعده‌های غذایی مشخصی دارند، حیوانات نیز باید همین‌طور تغذیه شوند؛ بنابراین یک دستگاه هوشمند که بتواند دقیقا به موقع غذای حیوانات را در طول روز در اختیارشان بگذارد، می‌تواند ایده‌ی پر طرفداری باشد.

که البته همینطور هم هست! انواع دستگاه های تغذیه هوشمند حیوانات وجود دارند که عملکردی ساده و مفید دارند. کافی است مخزن آنها را پر از غذا کنید و از طریق تلفن همراهتان که به دستگاه متصل می‌شود، برنامه‌ای روزانه به دستگاه بدهید تا طبق برنامه‌ی شما در طول روز چند بار، مقدار مشخصی غذا را در اختیار دوست پشمالویتان بگذارد.

ظرف آب هوشمند سگ و گربه

علاوه بر غذا، خوردن آب کافی و تازه به صورت منظم نیز یکی از مواردی است که باید حیوانات شما در برنامه‌ی روزانه‌ی خود داشته باشند. به همین دلیل دستگاه‌هایی مانند  Premier Pet Fountain وجود دارد که آب کافی را به صورت روزانه در اختیار حیوان خانگی شما قرار می‌دهد. البته این دستگاه آب را تصفیه نیز می‌کند!

 

دوربین‌های هوشمند برای نظارت بر حیوانات خانگی

گاهی اوقات پیش می آید که شما در خانه نیستید مثلا سر کار هستید و حیوان خانگی شما باید چند ساعتی در خانه تنها باشد. در این صورت شاید برایتان جالب باشد که بدانید حیوان خانگی شما در خانه چه می کند و آیا همه چیز خوب پیش می رود یا خیر.

بنابراین محصولاتی برای شما طراحی شده اند که می توانید از آنها برای نظارت بر حیوانات خود استفاده کنید. برخی از مدل‌های این دوربین‌های هوشمند که به شما امکان می‌دهند در هر کجا که هستید، محیط خانه را روی تلفن همراه خود مشاهده کنید، مجهز به بلندگو هستند و اگر مثلاً آن را با تلفن همراه تماشا کنید، سگ شما در حال کندن روکش مبل است، سپس او می تواند با یک حیوان بازیگوش بازی کند، بر سر او فریاد بزند و او صدای شما را از طریق مگافون بدون اینکه شما را ببیند می شنود و از اشتباه خود دست بر می دارد. برخی از مدل ها حتی مجهز به سیستم تشویقی برای پرتاب غذا هستند که در منحرف کردن حواس حیوان خانگی شما از تخریب وسایل خانه مفید است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه روی موبایل خود فشار دهید و غذا از شیار دستگاه که به مخزن پر از غذای محرک متصل است، ریخته می شود و حیوان شما وارد دوربین می شود و غذای خود را می خورد. می توانید با هوش مصنوعی Lighthouse شروع به کار کنید.

درب هوشمند مخصوص حیوانات

البته درهای کوچک و هوشمند برای حرکت حیوان خانگی شما ساخته شده است. مزیت این درها این است که حیوان شما را می شناسند و فقط به آنها اجازه ورود و خروج می دهند و در مواقع دیگر آنها را قفل می کنند. این درب ها کاملا ایمن بوده و قفل آن ها محکم و مطمئن می باشد. همچنین در هنگام بسته بودن اجازه عبور هوا، آب یا گرما را نمی دهد.

دستگاه تمیز کننده‌ خودکار مدفوع گربه

این وسیله جالب مطمئنا طرفداران زیادی دارد. آیا شما هم عاشق حیوانات هستید اما از تمیز کردن آشغال ها متنفرید؟ این دستگاه به طور خودکار تمیز می شود. هنگامی که گربه شما وارد دستگاه می شود و کار خود را انجام می دهد، دستگاه متوجه می شود و 10 دقیقه بعد، خود را تمیز می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدنه این دستگاه را هر چند وقت یکبار عوض کنید.